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Kazuo Kadonaga

10.12.2019 - 11.20.2019

Galería Mascota is proud to present for the first time in Mexico the work of the Japanese sculptor Kazuo Kadonaga (1946, Ishikawa, JP). His artistic practice focuses on the elementary properties of common materials such as wood, paper and glass.

In his work, Kadonaga reorganizes the natural order of materials in order for them to acquire new meaning as well as to call attention to their inherent qualities. Due to this approach, weather and atmospheric changes become his most important tools: he fights with materials that are particularly susceptible to unpredictable environments and cheerfully recognizes chance.

The exhibition is populated mainly by Kadonaga´s wood pieces. Massive and meticulous, they are made up of long strips of wood, glued in the form of an original log or in geometric shapes which both reveal the grain and question the way we see the nature of trees.

In his exploration of paper, Kazuo Kadonaga uses washi (traditional handmade Japanese paper) to create
unusual forms which are stripped and stacked together before drying. As the paper dries, the loose sections swell while the fastened sections remain flat a resulting in “re-constitutions” which meditate, layer by layer, in their accumulated forms.

Finally, Kadonaga’s approach on process of transition continues with works made of glass. When examining
their accumulations, the pieces reflect their methodical construction as well as the elements of chance provided
by nature. The imperfections and bubbles caused by the instability of the air in the studio are mere evidence of the passage of time in their creation.
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Galería Mascota se orgullece en presentar por primera vez en México el trabajo del escultor japonés Kazuo Kadonaga (1946, Ishikawa, JP). Su práctica artística se centra en las propiedades elementales de materiales comunes como la madera, el papel y el vidrio.

En su proceso, tal un alquimista, reorganiza el orden natural de los materiales para que adquieran un nuevo significado y para llamar la atención a sus cualidades inherentes. Debido a este enfoque, el tiempo y los cambios de atmosfera se convierten en su herramienta más importante: lucha con materiales que son particularmente susceptibles a entornos impredecibles y reconoce alegremente el azar.

La madera siendo el material más utilizado por Kadonaga, se podrán descubrir varias esculturas de cedro en la exposición. Masivas y meticulosas, están constituidas de largas tiras, pegadas en forma de tronco original o en formas geométricas, ambas para revelar el grano y explorar nuestra forma de ver a los arboles.

En su exploración del papel, Kadonaga utiliza washi (papel japonés tradicional hecho a mano) para crear formas inusuales como triángulos o tiras y apilarlos antes de secarse. A medida que el papel se seca, las secciones libres se hinchan mientras las secciones sujetadas permanecen planas y dan como resultado re-constitutiones que meditan, capa por capa, en sus formas acumuladas.

Finalmente, el enfoque de Kadonaga sobre los procesos de transición continua con obras hechas en vidrio. Al examinar sus acumulaciones, las piezas reflejan su construcción metódica al igual que los elementos del azar brindados por la naturaleza. Las imperfecciones y burbujas causadas por la inestabilidad del aire en el estudio son mera evidencia del paso del tiempo en su creación.

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